- POWIĘKSZENIE (Blow-Up, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
- OSIEM I PÓŁ (8½, reż. Federico Fellini, 1963)
- OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
- CZAS APOKALIPSY (Apocalypse Now, reż. Francis Ford Coppola, 1979)
- 2001: ODYSEJA KOSMICZNA (2001: A Space Odyssey, reż. Stanley Kubrick, 1968)
- CZŁOWIEK Z KAMERĄ (Czełowiek s kinoapparatom, reż. Dziga Wiertow, 1929)
ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971) - CHINATOWN (Chinatown, reż. Roman Polański, 1974)
GORĄCZKA ZŁOTA (The Gold Rush, reż. Charles Chaplin, 1925)
MECHANICZNA POMARAŃCZA (A Clockwork Orange, reż. Stanley Kubrick, 1971)
MĘCZEŃSTWO JOANNY D’ARC (La passion de Jeanne d’Arc, reż. Carl Theodor Dreyer, 1928) - OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
OKNO NA PODWÓRZE (Rear Window, reż. Alfred Hitchcock, 1954)
PANCERNIK POTIOMKIN (Bronienosiec Potiomkin, reż. Siergiej Eisenstein, 1925)
PULP FICTION (Pulp Fiction, reż. Quentin Tarantino, 1994)
TRZECI CZŁOWIEK (The Third Man, reż. Carol Reed, 1949) - AŻ POLEJE SIĘ KREW (There Will Be Blood, reż. Paul Thomas Anderson, 2007)
BARRY LYNDON (Barry Lyndon, reż. Stanley Kubrick, 1975)
DAWNO TEMU W AMERYCE (Once Upon a Time in America, reż. Sergio Leone, 1984)
LŚNIENIE (The Shining, reż. Stanley Kubrick, 1980)
PERSONA (Persona, reż. Ingmar Bergman, 1966)
PIKNIK POD WISZĄCĄ SKAŁĄ (Picnic at Hanging Rock, reż. Peter Weir, 1975)
PSYCHOZA (Psycho, reż. Alfred Hitchcock, 1960)
SŁODKIE ŻYCIE (La dolce vita, reż. Federico Fellini, 1960)
STALKER (Stalker, reż. Andriej Tarkowski, 1979)
ZESZŁEGO ROKU W MARIENBADZIE (L’année dernière à Marienbad, reż. Alain Resnais, 1961) - AMADEUSZ (Amadeus, reż. Miloš Forman, 1984)
DO UTRATY TCHU (À bout de souffle, reż. Jean-Luc Godard, 1960)
FANNY I ALEKSANDER (Fanny och Alexander, reż. Ingmar Bergman, 1982)
JEANNE DIELMAN, BULWAR HANDLOWY, 1080 BRUKSELA (Jeanne Dielman, 23, quai du Commerce, 1080 Bruxelles, reż. Chantal Akerman, 1975)
LA STRADA (La strada, reż. Federico Fellini, 1954)
LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM (One Flew Over the Cuckoo’s Nest, reż. Miloš Forman, 1975)
OKRUCHY DNIA (The Remains of the Day, reż. James Ivory, 1993)
PAT GARRETT I BILLY KID (Pat Garrett & Billy the Kid, reż. Sam Peckinpah, 1973)
ZAWRÓT GŁOWY (Vertigo, reż. Alfred Hitchcock, 1958)