ŚWIAT – NAJLEPSZE FILMY według wszystkich ankietowanych

  1. OSIEM I PÓŁ  (, reż. Federico Fellini, 1963) 
  2. OBYWATEL KANE (Citizen Kane, reż. Orson Welles, 1941)
  3. CZAS APOKALIPSY (Apocalypse Now, reż. Francis Ford Coppola, 1979)
  4. POWIĘKSZENIE (Blowup, reż. Michelangelo Antonioni, 1966)
  5. OJCIEC CHRZESTNY (The Godfather, reż. Francis Ford Coppola, 1972)
  6. LOT NAD KUKUŁCZYM GNIAZDEM (One Flew Over the Cuckoo’s Nest, reż. Miloš Forman, 1975)
  7. 2001: ODYSEJA KOSMICZNA (2001: A Space Odyssey, reż. Stanley Kubrick, 1968)
  8. PULP FICTION (Pulp Fiction, reż. Quentin Tarantino, 1994)
  9. PÓŁ ŻARTEM, PÓŁ SERIO (Some Like It Hot, reż. Billy Wilder, 1959)
  10. AMADEUSZ (Amadeus, reż. Miloš Forman, 1984)
  11. DAWNO TEMU W AMERYCE (Once Upon a Time in America, reż. Sergio Leone, 1984)
  12. AMARCORD (Amarcord, reż. Federico Fellini, 1973)

13. KABARET (Cabaret, reż. Bob Fosse, 1972)

14. CHINATOWN (Chinatown, reż. Roman Polański, 1974)
TAKSÓWKARZ (Taxi Driver, reż. Martin Scorsese, 1976)

15. ANDRIEJ RUBLOW (Andriej Rublow, reż. Andriej Tarkowski, 1966 / 1969)
LŚNIENIE (The Shining, reż. Stanley Kubrick, 1980)
MECHANICZNA POMARAŃCZA (A Clockwork Orange, reż. Stanley Kubrick, 1971)

16. DWUNASTU GNIEWNYCH LUDZI (12 Angry Men, reż. Sidney Lumet, 1957)

17. SIEDMIU SAMURAJÓW (Shichinin no samurai, reż. Akira Kurosawa, 1954)
SŁODKIE ŻYCIE (La dolce vita, reż. Federico Fellini, 1960)
TAM, GDZIE ROSNĄ POZIOMKI (Smultronstället, reż. Ingmar Bergman, 1957)

18. DZIECKO ROSEMARY (Rosemary’s Baby, reż. Roman Polański, 1968)
FORREST GUMP (Forrest Gump, Robert Zemeckis, 1994)

19. FANNY I ALEKSANDER (Fanny och Alexander, reż. Ingmar Bergman, 1982)
RASHOMON (Rashômon, reż. Akira Kurosawa, 1950)

20. ŁOWCA ANDROIDÓW (Blade Runner, reż. Ridley Scott, 1982)
ZIEMIA OBIECANA (Ziemia obiecana, reż. Andrzej Wajda, 1975)

21. PERSONA (Persona, reż. Ingmar Bergman, 1966)
ROZMOWA (The Conversation, reż. Francis Ford Coppola, 1974)

22. PANCERNIK POTIOMKIN (Bronienosiec Potiomkin, reż. Siergiej Eisenstein, 1925)
ŚMIERĆ W WENECJI (Morte a Venezia, reż. Luchino Visconti, 1971)

23. PIKNIK POD WISZĄCĄ SKAŁĄ (Picnic at Hanging Rock, reż. Peter Weir, 1975)

24. CASABLANCA (Casablanca, reż. Michael Curtiz, 1942)
DO UTRATY TCHU (À bout de souffle, reż. Jean-Luc Godard, 1960)
POCIĄGI POD SPECJALNYM NADZOREM (Ostře sledované vlaky, reż. Jiří Menzel, 1966)
PRZEMINĘŁO Z WIATREM (Gone with the Wind, reż. Victor Fleming, 1939)
STALKER (Stalker, reż. Andriej Tarkowski, 1979)

25. GORĄCZKA ZŁOTA (The Gold Rush, reż. Charles Chaplin, 1925)
LA STRADA (La strada, reż. Federico Fellini, 1954)
SIÓDMA PIECZĘĆ (Det sjunde inseglet, reż. Ingmar Bergman, 1957)

26. CINEMA PARADISO (Nuovo Cinema Paradiso, reż. Giuseppe Tornatore, 1988)
OKNO NA PODWÓRZE (Rear Window, reż. Alfred Hitchcock, 1954)
WIELKIE PIĘKNO (La grande bellezza, reż. Paolo Sorrentino, 2013)
ZMIERZCH BOGÓW (La caduta degli dei, reż. Luchino Visconti, 1969)

27. FORTEPIAN (The Piano, reż. Jane Campion, 1993)

28. BIAŁA WSTĄŻKA (Das weiße Band – Eine deutsche Kindergeschichte, reż. Michael Haneke, 2009)
IDŹ I PATRZ (Idi i smotri, reż. Elem Klimow, 1985)
LISTA SCHINDLERA (Schindler’s List, reż. Steven Spielberg, 1993)
MIŁOŚĆ (Amour, reż. Michael Haneke, 2012)
PRZYGODA (L’avventura, reż. Michelangelo Antonioni, 1960)
PSYCHOZA (Psycho, reż. Alfred Hitchcock, 1960)
ZAGUBIONA AUTOSTRADA (Lost Highway, reż. David Lynch, 1997)
ZAWÓD: REPORTER (Professione: reporter, reż. Michelangelo Antonioni, 1975)

29. AŻ POLEJE SIĘ KREW (There Will Be Blood, reż. Paul Thomas Anderson, 2007)
BARRY LYNDON (Barry Lyndon, reż. Stanley Kubrick, 1975)
CZŁOWIEK Z KAMERĄ (Czełowiek s kinoapparatom, reż. Dziga Wiertow, 1929)
PODZIEMNY KRĄG (Fight Club, reż. David Fincher, 1999)
RĘKOPIS ZNALEZIONY W SARAGOSSIE (Rękopis znaleziony w Saragossie, reż. Wojciech Jerzy Has, 1965)
SZEPTY I KRZYKI (Viskningar och rop, reż. Ingmar Bergman, 1972)
ŚWIATŁA WIELKIEGO MIASTA (City Lights, reż. Charles Chaplin, 1931)
ZAWRÓT GŁOWY (Vertigo, reż. Alfred Hitchcock, 1958)

30. ANNIE HALL (Annie Hall, reż. Woody Allen, 1977)
LEON ZAWODOWIEC (Léon, reż. Luc Besson, 1994)
METROPOLIS (Metropolis, reż. Fritz Lang, 1927)
SPRAGNIENI MIŁOŚCI (Fa yeung nin wa, reż. Wong Kar Wai, 2000)
TRON WE KRWI (Kumonosu-jô, reż. Akira Kurosawa, 1957)
ZWIERCIADŁO (Zierkało, reż. Andriej Tarkowski, 1975)

/lista obejmuje tytuły, które uzyskały przynajmniej 12 punktów/